Seuran historia

Oulun Akateeminen Mölökky- ja Kyykkäseura ry:n historia

Seuran perustava kokous pidettiin 1.9.2002 klo 13 Oulun yliopistolla luentosalissa L1.

Perustajajäseniä ovat: Pekka Aho, Veli-Pekka Alkula, Teemu Haapala, Jukka Hautamäki, Olli Huoviala, Jenni Hyppölä, Risto Hyypiö, Jouni Knuutinen, Antti Pekkala, Mika Pohjanen, Antti Rissanen, Jaakko Sakaranaho, Anniina Salo, Matti Tikanmäki, Antti Viitala ja Antti Palsola.

Seuran nimen historia

Tässäpä tarina yhdityksen nimestä, joka juontaa juurensa teekkarien vuoden 2000 kansallisiin jäynäkisoihin. Pakollisen jäynän aiheena oli “AMK-jatkotutkinto”, josta Oulua edustanut DreamTeam kehitteli Akateemisen Mölkky- ja Kyykkä -tutkinnon. Joukkue teki hät’hätää luonnonmateriaaleista mölkkysetin ja kävi paikallisella AMK:lla opettamassa mölkkyä. Tästä kyseinen joukkue saa jadata lisää. Seuraavana talvena, kun aloitettiin SIK-OTiT-vetoisesti säännöllisen kyykän pelaaminen, keksittiin nimeksi tuo hassunhauska lyhenne OAMK.